Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 september 2009

“Volgend jaar wil ik er zelf in staan”

Eerste sterrenalbum compleet

VOORHOUT – De eerste spaarder van de sterrenalbums met sportplaatjes van de lokale helden heeft zijn verzameling compleet. Nick Bel (9) kreeg vrijdag 18 september zijn laatst benodigde kaartje, het Gouden Kuytje, door een anonieme gever door de brievenbus gedrukt. Hij meldde zich vervolgens als allereerste spaarder bij Hoek Boek en binnenkort verneemt Nick welke prijs hij gewonnen heeft. “Mijn tweede album dat ik spaar voor mijn broer Joop (5) heb ik ook al bijna af!”, laat Nick enthousiast weten.

Door Joep Derksen

Al op de eerste dag van de Voorhoutse spaaractie, maandag 7 september, begon Nick met het inzamelen van de plaatjes. Hij charterde zijn moeder, vrienden en buren om alle plaatjes die zij ontvingen aan hem door te geven. Ook stond hij regelmatig bij de Plus voor de deur om sportplaatjes te vragen aan de supermarktshoppers.

Nick is E5-keeper bij Foreholte en zijn grote sportvoorbeeld is Maarten Stekelenburg. Niet de Voorhoutse keeper Edwin van der Sar? “Oh ja, die ook.” Hij laat verder weten: “Het eerste plaatje dat ik in mijn handen kreeg was van de handballer Joop van Roon en pas na een week kreeg ik de eerste voetbalplaatjes. Ik heb plaatjes geruild met vrienden en had mijn sterrenalbum op vrijdag bijna compleet. Alleen het Gouden Kuytje had ik nog niet en dat werd door iemand bij mij in de brievenbus gestopt. Wie dat was, weet ik nog steeds niet. Ik ben met het album naar Hoek Boek gegaan en zodra de eerste vijf verzamelaars die hun album compleet hebben bekend zijn, worden de prijzen uitgereikt. Ik ga in ieder geval door met sparen, want het tweede album, voor mijn broer Joop, is al bijna compleet: ik hoef nog maar zeven plaatjes.”
Zijn de sportplaatjes populair bij Nick’s klasgenootjes? “Hm, bijna niemand uit mijn klas neemt ze mee naar school. Nu gaat het vooral om de Pokemonkaartjes en straks gaat iedereen ook weer de voetbalplaatjes verzamelen. Ik denk dat de helft van de klas deze lokale sportplaatjes verzameld. Zelf vind ik dit wel een leuke actie. Ik had nooit gedacht dat ik dat Gouden Kuytje zou krijgen, maar nu ben ik toch eerste geworden! Maandag neem ik het album mee naar school en volgend jaar hoop ik dat ik zelf in het Sterrenalbum kom te staan.”