Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 juni 2010

Mogelijk rechtsgang over Nieuwe Havenkwartier

LISSE – Een brief van de eigenaren van De Gewoonste Zaak over geuite bedreigingen door de projectontwikkelaar heeft geleid tot vragen in de commissie Ruimte en Infrastructuur. Tijdens deze vergadering op donderdag 10 juni wilde fractievoorzitter Cees Ruigrok (Nieuw Lisse) weten: ‘Ik ben geschrokken van de inhoud van deze brief. Ik verwacht niet dat een gereputeerde ontwikkelaar dit doet.’

Wethouder Bas Brekelmans (VVD) informeerde: ‘Ik hoop dat we tot een volle oplossing komen en ben bezig te bemiddelen. Mocht dit niet lukken, dan zal de rechter zich over deze zaak moeten uitspreken.’ Het onderwerp ‘Bestemmingsplan Nieuwe Havenkwartier 1e Fase’ blijft echter een hamerstuk. De ingezonden brief deed de politici niet tot nieuwe inzichten te komen aangaande het totale plan.