Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

20 augustus 2010

“Onmacht maakte diepe indruk op me”

KATWIJK – Een van de meest gedenkwaardige reddingen waar Theo Rovers aan bijdroeg had een minder goede afloop: het slachtoffer overleed. “We kregen begin jaren ’90 een melding van een reddingactie in Wassenaar: daar was een potvis aangespoeld. Hij leefde nog, was vreselijk groot en woog wel 20 ton. Ook de KNRM Scheveningen was opgeroepen en samen met de brandweer hebben we pompen in zee gelegd om het beest met zeewater nat te houden”, vertelt Rovers.
Hij vervolgt: “Twee shovels probeerden een geul te graven naar het beest toe. Dat lukte niet, omdat die geul heel snel dichtspoelde. Tenslotte overleed het dier, want met zijn gewicht drukte hij zijn longen plat. Deze ervaring heeft diepe indruk op mij gemaakt. Die potvis lag op de grond en als ik voor hem langsliep keek hij me aan en volgde me met zijn ogen. De onmacht die ik voelde heeft diepe indruk op me gemaakt.”