Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

27 augustus 2010

“Teleurstellend resultaat”

STREEK - De Sassenheimse wielrenner Sven Boekhoven (34) is nog ver verwijderd van de gouden medaille die hij zich bij de Paralympics in 2012 tot doel heeft gesteld. Zoveel is duidelijk geworden bij het WK aangepast wielrennen, dat van 18 tot en met 22 augustus plaatsvond in het Canadese Baie-Comeau. Bij de tijdrit over 22.8 kilometer op vrijdag eindigde Boekhoven als twaalfde in 39.14. Daarmee gaf hij 4.15 toe op winnaar Paolo Vigano uit Italië.
De wegwedstrijd op zaterdag ging in een moordend tempo. Winnaar Steffen Warias uit Duitsland klokte op het 57 kilometer lange parcours een gemiddelde van 34.5 kilometer per uur. Boekhoven passeerde de meet op 12:31 als 17de en laatste. De Sassenheimer is echter pas ruim een jaar serieus bezig met wedstrijden en heeft dus nog veel ruimte voor progressie. Hij had zich voor het WK ook als doel gesteld te leren en de internationale concurrentie op waarde te schatten. Boekhoven weet inmiddels wat hem te doen staat.

Desgevraagd laat Boekhoven weten: “Het was geweldig om de Nederlandse eer te mogen verdedigen! Het is een geweldig evenement met veel deelnemers uit diverse landen die het tegen elkaar opnemen in de verschillende onderdelen en klassen. Ik vond het dan ook een eer om deel uit te mogen maken van het Nederlandse team. Als team hebben we het denk ik goed gedaan met een gouden plak voor de damestandem Joleen Hakker en Nynke Troelstra op de tijdrit en twee zilveren plaatsen voor Laura de Vaan op de tijdrit en wegwedstrijd."
"Voor mij persoonlijk is het niet verlopen zoals gehoopt. Het was een mooi parkoers met leuke klimmetjes erin wat mij wel lag en ook de benen voelden goed. Twee top tien plaatsen moesten mogelijk zijn. Helaas bleek ik op de tijdrit, mijn minste discipline, nog niet goed genoeg te zijn om een plaats bij de eerste tien te bemachtigen. Een twaalfde plek is het geworden. Dus moest het tijdens de wegwedstrijd gebeuren. Helaas ben ik daar tijdens de start ten val gekomen met wat andere renners en ben ik niet meer in staat geweest terug te keren in het peloton. Ik heb de race grotendeels eenzaam achter het peloton aangejaagd en ben als laatste geeindigd.”
De WK-deelnemer vervolgt: “Voor mij een teleurstellend resultaat omdat er zeker in de wegwedstrijd meer in gezeten had. Het is jammer dat ik gevallen ben, maar dat is onderdeel van de sport. Ik zal moeten accepteren dat ik niet heb kunnen brengen waarvoor de coach me meegenomen heeft. Ik heb wel veel geleerd en heb meer motivatie dan ooit om dit WK volgend jaar te doen vergeten met goede resultaten.”