Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 juni 2011

Voordouw terug naar roots


VOORHOUT – Keurslager John Voordouw keert de Jacoba van Beierenhof de rug toe. Na drieënhalf jaar verhuist hij weer terug naar het oude dorp aan de Herenstraat 43i. Uit de woorden van de slager blijkt dat de verwachte synergie met de naastgelegen supermarkt toch is weggebleven. ‘Ik had gehoopt op m’n zestigste te kunnen stoppen’, aldus Voordouw (51), ‘maar ik denk dat ik door moet gaan tot dat ik 68 jaar ben.’ Al sinds oktober is de slager bezig met plannen om terug naar het dorpscentrum te verhuizen. Zaterdag 12 juni sloot Voordouw de deuren aan de Jacoba van Beierenhof. Het niet-verkochte vlees en de resterende groentegerechten doneerde hij aan de voedselbank. Het 10-jarige huurcontract kon de slager in goede verstandhouding voortijdig opzeggen. Op 28 juni opent Voordouw de nieuwe slagerij.