Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

15 juni 2011

Uitstel boek

LISSE – De uitgave van het boekje ‘Lisse in de jaren zeventig’ wordt uitgesteld tot 2012. Dit maakte auteur Arie in ’t Veld bekend tijdens de vergadering van de commissie Culturele Zaken op maandag 30 mei.

Het boek is het vervolg op de vorig jaar gepubliceerde versie ‘Lisse in de jaren zestig’, waartoe de gemeente opdracht heeft gegeven. Eerder had wethouder Adri de Roon (D66) laten weten dat hij hoopte op een publicatie in 2011. Dat gaat niet gebeuren. In ’t Veld: ‘Ik heb meer dan een halve meter aan kopieën uit oude kranten in huis liggen. Het kopieerapparaat van de gemeente ontploft nu al zowat. Ik wil niet raggen, dus ik denk niet dat het boek in 2011 gereed is.’

In de nieuwe uitgave komen onder meer de politieke geschiedenis over het Blokhuis en het gemeentehuis ter sprake. De auteur: ‘Maar ook het Fioretti, Rustoord, Eikenhorst en Berkhout. Alles wat nu gesloopt wordt, werd in de jaren ’70 gebouwd.’
De Roon herinnert zich: ‘Inderdaad, de jaren zeventig was het decennium van de sloop. L’histoire se repète’ (de geschiedenis herhaalt zich, JD).