Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

12 januari 2012

Geen gratis strooizout

NOORDWIJK – ‘Ik ga geen ambtenaar beschikbaar stellen voor vijftig euro per uur om gratis strooizout uit te delen die dertig cent per kilo kost.’ Het voorstel van gemeenteraadslid Van der Jagt (VVD/JES) werd woensdag 21 december tijdens de gemeenteraadsvergadering weggehoond door wethouder Martijn Vroom (CDA).

En Van der Jagt bedoelde het nog zo goed toen ze stelde: ‘Vorig jaar is fantastisch werk verricht door de strooiploegen. Maar inwoners maken zich zorgen over de straten die geen hoofdwegen zijn. We willen eigen initiatieven van de bewoners belonen. Kunnen inwoners gratis emmers met strooizout ophalen om die straten schoon te houden?’ Vroom zag het niet zitten: ‘Ik veeg al sinds jaar en dag mijn eigen straatje leeg en koop het roze zout bij de Praxis en Gamma. Weet u hoeveel kilo het strooizout kost? Dertig cent. Een ambtenaar die dat moet uitdelen kost 50 euro. Ik ga hier geen geld voor vrijmaken.’