Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

24 mei 2012

Tevredenheid over acties STEK

LISSE – Na berichten aangaande de klachten over de afhandeling van de asbestverwijdering, heeft wooncorporatie STEK actie ondernomen. Dit leidde tot tevredenheid bij zowel enkele bewoners van de Nachtegaalstraat als de voorzitter van de Huurders Belangen Vereniging Bollenstreek (HBVB).

Namens de HBVB stelt Yvonne Baas: ‘Ik heb gesproken met een van de bewoners die zeer tevreden is over de wijze waarop aandacht is geschonken aan haar sores. Ze voelt zich met respect behandeld en dat is heel erg belangrijk.’ Ze vervolgt: ‘Saneren moeten ze toch, daar kom je nou eenmaal niet onderuit. Dit heeft met de volksgezondheid te maken in een wijk en dat gaat altijd voor op individuele belangen. Uiteindelijk hebben twee van de bewoners ook ingezien dat het in het belang van de medebewoners in de wijk is om de werkzaamheden niet onnodig te stagneren. Mooi hè, dat ze ondanks alle toestanden toch ook aan de andere mensen denken!’

Een bewoonster, die anoniem wil blijven, deelt ook een STEK-compliment uit: ‘Vrijdag  heeft iemand van het asbestteam  een grote fout gemaakt, door een persoonlijke eigendom in onze huiskamer te zetten. Dit had mij zo geraakt dat ik het team de volgende dag niet meer in mijn huis wilde laten werken.’ Door een tussenpersoon vond op zaterdagochtend een goed gesprek plaats tussen de bewoners, STEK en medewerkers van het asbestteam van Kruiswijk. De uitkomst was, dat de asbestverwijderaars alsnog hun werk konden afmaken in het bewuste huis.  De bewoonster: ‘De mensen hebben mij iedere keer op een goede, respectvolle manier te woord gestaan.’

Baas concludeert: ‘Volgens mij heeft Stek zijn/haar gezicht van sociale volkshuisvester op uitstekende wijze laten zien in deze kwestie. “Klant eerst”, ja dus! Het is fijn dat STEK in het weekend toch hier zo ingedoken zijn en vooral complimenten voor de klantvriendelijke houding, dat doet wonderen!’