Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

13 januari 2014

Ignus Maes houdt eer aan zichzelf

LISSE – Al tientallen jaren heeft Ignus Maes zich ingezet voor Kasteel Keukenhof, waaronder elf jaar als secretaris. Maar van het ene op het andere moment was dit voorbij. Een persbericht kondigde aan, dat Maes ‘om persoonlijke redenen’ de raad van bestuur van Stichting kasteel Keukenhof heeft verlaten. Er blijkt echter veel meer aan de hand te zijn.
‘Ik ben helemaal niet ziek hoor!’, vertelt Maes als hem gevraagd wordt naar de ware reden van zijn vertrek. ‘Ik kon niet meer de dingen doen waar ik voor was aangenomen, zoals de restauratie van Keukenhof. Gebrek aan synergie noemen ze zoiets. Maar er werden achter mij om dingen geregeld en dat pik ik niet.’ Maes heeft deze gevoelens al een aantal maanden. ‘Het zijn een aantal druppeltjes geweest. Eerst wil je je  hier niet aan storen en je hoopt dat het goed komt, maar bij de laatste vergadering kwamen er weer zaken boven water. Ik heb de dag hierna mijn vertrek aangekondigd: Kasteel Keukenhof heeft hiermee een vakman op het gebied van de restauratie verloren.’
Een afscheidsreceptie hoeft van Maes niet: ‘Op zo’n receptie komen er mensen die je dan voor de bühne nog veel succes wensen.’ Hij ziet de positieve kant van de zaak: ‘Ik heb nu veel meer tijd om me voor andere dingen in te zetten.’ Herman Hollander, voorzitter van Stichting Kasteel Keukenhof, wil niet op inhoudelijke vragen in gaan, maar reageert: ‘Het bestuur is dankbaar voor het vele werk dat Ignus heeft gedaan voor het landgoed. Hij heeft veel voor het landgoed betekend. Wij respecteren het feit dat hij om persoonlijke redenen afscheid genomen heeft. Daarom vinden we het niet gepast om hier publiekelijk op in te gaan. De heer Jack de Vroomen is benoemd tot secretaris van het bestuur.’