Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 januari 2015

Inloopbijeenkomst over verkeer

JOEP DERKSEN
NOORDWIJK – Enkele tientallen inwoners bezochten dinsdag 13 januari de inloopbijeenkomst Verkeerszaken, die op het gemeentehuis plaats vond. Bij grote tekeningen was informatie te vinden over allerlei plannen, overwegingen en toekomstige ontwikkelingen.
Zo wordt gekeken naar het aanbrengen van een veilige oversteek naar de Northgodreef en het aanleggen van vrijliggende fietspaden bij het Wantveld. Ook zouden er vrijliggende of aanliggende fietspaden kunnen komen aan de Parallelboulevard. Een onderzoek kan worden uitgevoerd naar een ‘comfortabeler fietsroute als onderdeel van de Landelijke Fietsroute’ langs de Koningin Astrid Boulevard. En tussen de Gooweg en de Sint Jeroensweg zou tweerichtingsfietsverkeer mogelijke gemaakt kunnen worden. Ook wordt er een nieuwe fietsroute Noordwijk – Voorhout – Sassenheim, werkelijkheid; zodra een nieuwe brug over de Haarlemmertrekvaart gerealiseerd is, kunnen de fietsers langs de nog te realiseren Noordelijke Randweg Voorhout rijden.
Het laden en lossen op de rijbaan van de Grent leidt tot een verslechterde verkeersafwikkeling. Ook moeten ‘kaders’ gesteld worden voor verkeersafwikkelingsmaatregelen in de Van Limburg Stirumstraat, Heilige Geestweg, Raadhuisstraat, Molenstraat en Zeestraat. De wens blijft bestaan om op de Parallel Boulevard en bij het Wantveld een maximum snelheid van 50 kilometer per uur te handhaven. Dit komt ook ten goede aan de snelheid van de bussen van het R-Net.
Wethouder Dennis Salman was tevreden over de opkomst. ‘Zeker omdat het een heel abstract document is; zulke zaken spreken mensen pas echt aan op het moment dat verkeersvoorzieningen hun omgeving beïnvloeden. Hopelijk heeft deze inloopbijeenkomst er toe bijgedragen, dat inwoners meer input geven.’