JOEP DERKSEN
WOUBRUGGE –
Gemeenteraadslid Ton van Velzen (VVD) kaartte maandag 12 oktober een
schrijnend geval aan. Een oud-inwoner van Woubrugge was overleden en
zijn familie wilde, dat hij op de openbare begraafplaats van
Woubrugge kon liggen. Maar omdat de oud-Veender al jarenlang ergens
anders woont, stelde de begrafenisondernemer dat de familie eerst
contact moest opnemen met de gemeente om te kijken of het lichaam
inderdaad op die begraafplaats ten ruste gelegd kon worden.
Tot hun ontsteltenis
kregen de familieleden te horen, dat de verantwoordelijke ambtenaar
maar drie dagen per week werkte en dat ze de maandag er op, maar
terug moesten bellen. Van Velzen: 'De familie moest ver buiten de
gemeente naar een andere plek gaan om hun broer te begraven. Dit
gesol met mensen past niet bij onze gemeente. Zelfs de post treedt
klantvriendelijker op. Dit is niet de eerste keer dat er problemen
zijn op dit gebied. Voor dit soort cruciale contacten moet er 24 uur
per dag een ambtenaar beschikbaar zijn, zodat er niet extra
frustratie plaatsvindt. Onze begraafplaats moet er niet alleen
professioneel uit zien, maar ook professioneel begeleid worden.'
Burgemeester Marina van
der Velde was overduidelijk verrast door deze vraag en liet weten,
dat zij 'nog nooit een klacht hierover had binnengekregen'. Volgens
haar is er altijd een ambtenaar aanwezig om vragen over de
begraafplaats te beantwoorden, op het moment dat de persoon die
part-time werkt niet aanwezig is.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home