Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

24 mei 2016

Wethouder Ruigrok moet met echt bewijs komen

JOEP DERKSEN

LISSE – Gemeenteraadslid Martijn Tibboel (VVD) legde wethouder Cees Ruigrok (CDA) het vuur na aan de schenen tijdens de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur van donderdag 19 mei. Ruigrok gaf in een mededeling aan, dat hij de politici in een vergadering van 4 september 2014 had geïnformeerd over een brief. In die brief van een voormalig ambtenaar werd bevestigd, dat De Gewoonste Zaak recht heeft op uitbreiding van het terras.

Maar Tibboel accepteerde deze woorden niet. Hij gaf aan, dat de videobeelden van de bewuste vergadering aantonen, dat deze informatie inderdaad niet gegeven wordt tijdens die vergadering. 'U zou aantonen dat we een toezegging hebben gekregen hierover, maar wij zijn nooit over die brief geïnformeerd. Er is geen raadslid geweest die zich (uitspraken van de wethouder over, JD) de brief kon herinneren. Dit is een principieel punt. Ik ben al een tijd in bezit van die brief. Ik ben zeer gespitst geweest op een melding van die brief, maar er is nooit hier over die brief gesproken.'


Wethouder Ruigrok voelde zich in de hoek gedrukt en deed de toezegging: 'Dan moet ik een aantal banden afluisteren om te kijken of er melding van is gemaakt. U moet me wel de gelegenheid geven om hier tijd voor te vinden.' Tibboel reageerde: 'Die tijd geef ik u graag.' Hierop sloot Ruigrok niet uit dat het 'maanden' gaat duren voordat hij de videobanden van de raads- en commissievergaderingen heeft afgeluisterd.