Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

19 november 2017

Jongste lijsttrekker ziet af van wethouderschap

Nieuwkoop – De 19-jarige VVD-lijsttrekker Tom de Kleer ziet er van af om wethouder te worden tijdens de komende raadsperiode. Hij geeft er de voorkeur aan om zijn opleiding Geschiedenis af te maken. ,,Mijn studie is belangrijker.''


Op dit moment zitten er drie VVD-ers in de gemeenteraad. De Kleer, een overtuigd vegetariër, verwacht dat dit na de gemeenteraadsverkiezingen van woensdag 21 maart anders zal zijn. ,,We gaan voor vijf zetels, want we hebben een brede achterban in deze gemeente. Landelijk wordt de VVD steeds de grootste; ik zou niet weten, waarom dat hier in Nieuwkoop niet kan.'' Maar om veel extra stemmen te trekken, zal hij ook mensen moeten overtuigen om naar het stembureau te gaan, die dat anders niet doen. Kan hij jongeren inspireren om die tocht te maken en zo een soort 'Obama-effect' te realiseren? ,,Ja, zo kun je het wel noemen. Ik wil inderdaad veel jongeren aantrekken, zonder daarbij de overige achterban uit het oog te verliezen.''