Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 januari 2018

Toch geen persoonsverwisseling

De juiste Frans

[ROELOFARENDSVEEN] Vorige week kreeg Frans van Veen een lintje, als dank dat hij al 50 jaar actief was voor voetbalvereniging DOSR. Een mooi moment voor de betrokkene en deze krant deed hier verslag van.

Maar het Witte Weekblad wordt goed gelezen en niet alleen in Kaag en Braassem. De redactie kreeg op vrijdag 12 januari een email van Frans van Veen, woonachtig in Tilburg. En hij vraagt zich af, of er sprake is van een persoonsverwisseling. ,,Ik vraag mij af hoe men vastgesteld heeft dat Frans van Veen 50 jaar vrijwilliger was bij DOSR. Ik moet jullie zeggen dat in mijn tijd dat ik bij DOSR vrijwilliger was, geen andere Frans van Veen kan herinneren. Ik ben toch echt van af 1968 tot 1975 daar vrijwilliger geweest. Merkwaardig dat nu een erkenning aan Frans van Veen wordt gegeven. Maar is er hier administratief geen persoonsverwisseling geweest. Ten tijde van de voorzitters van Van Duijkeren en Leen Onderwater was de administratie niet zo op en top als deze heden ten dage is. Natuurlijk wordt de eer gegund aan Frans van Veen, maar benieuwd ben ik wel.''


Een telefoontje met de Roelofarendsveense Frans van Veen biedt duidelijkheid: ,,Ik mocht een jaar niet voetballen en toen ben ik in het seizoen 1968 – 1969 jeugdleider geworden. Ik ken Frans wel degelijk; we schelen qua leeftijd twee jaar. Hij heeft nog meegeholpen aan het bouwen van de bar. Vraag hem maar of hij nog weet van die tegeltjes op de vloer van de kantine die ik in 1972 gelegd heb.'' Dus maar gebeld met de Tilburgse Frans van Veen. Hij herkent inderdaad het verhaal. ,,Ik ben er inmiddels wel achter, via mijn zus. Toen ze mij vertelde, aan welke straat Frans van Veen woont, viel het kwartje.''