Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

10 september 2018

Teylers Park mogelijk toch gasloos


Nieuwveen – Wethouder Antoinette Ingwersen doet een laatste poging, om het woningbouwproject Teylerspark in Nieuwveen toch aardgasloos te maken. Hiervoor gaat zij samen met wethouder Elkhuizen in gesprek met de nieuwe directeur-bestuurder van Woningstichting Nieuwkoop: Caroline Nolet-Kolster. Wat Ingwersen betreft, is er maar één gewenste uitkomst van dat gesprek: ,,Het zou mooi zijn als de woningstichting haar maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt om van het gas af te gaan.''

De actie van de wethouder past in de lijn van het convenant Aardgasvrije Nieuwbouw en Bestaande Bouw Holland Rijnland, dat de gemeente Nieuwkoop ondertekent. Nolet-Kolster laat enigszins verbolgen weten: ,,Ik had de afspraak met de gemeente, dat we rechtstreeks zouden communiceren. Ik houd me daar aan. Deze issue is voor mij nieuw en ik ga dit niet met u bespreken.''