Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

03 december 2018

Voorzitter met dood bedreigd


Bestuur Dorpsraad Leimuiden stapt op

[LEIMUIDEN] Het voltallige bestuur van de Dorpsraad Leimuiden stapt op; zij zijn solidair met hun voorzitter Monique Verkerk-Vandeveen, die eerder op maandag 18 november aangaf op te houden met haar vrijwilligerswerk. Aanleiding van dit besluit was de ophef over een artikel met foto in een landelijk ochtendblad, waarbij Verkerk duidelijk in beeld kwam en gepleit werd voor een geluidswal bij een voetbalveld van De Kickers.

Joep Derksen

Dit artikel werd gedeeld op social media en leidde tot meer dan honderd reacties; het overgrote merendeel negatief. Tussen die reacties zaten bedreigingen richting de kinderen van Verkerk en zelfs doodsbedreigingen richting haar persoonlijk. Verkerk: ,,Ik kan de vele nare woorden niet naast mij neerleggen. Een mening uiten kan en mag, maar eenzijdig zonder kennis van zaken op basis van een krantenartikel personen dood of ongelukkig wensen, gaat mij te ver. De bedreigingen gericht op mijn lijf of die van mijn kinderen overstijgen mijn grens van acceptatie.''

Verkerk woont al vele jaren in Leimuiden en zet zich sinds 1997 actief in voor het dorp en haar inwoners. ,,De laatste jaren zelfs zeer intensief als bestuurslid en voorzitter van de Dorpsraad Leimuiden. Ik ben ervan overtuigd dat het volledige bestuur van de Dorpsraad Leimuiden en actieve leden zich keihard heeft ingezet voor ons doel, leefbaarheid in Leimuiden, tot tevredenheid van velen.''

Hierop kondigde secretaris Marion Kluck aan, dat het voltallige bestuur haar voorzitter steunt en opstapt. ,,We vinden die reacties op een artikel niet kunnen, als je als vrijwilliger bezig bent in het dorp. Mensen denken er tegenwoordig te gemakkelijk over om allemaal opmerkingen te plaatsen onder berichten op social media.'' De bestuursleden van de Dorpsraad Leimuiden blijven nog wel de lopende zaken afhandelen. ,,Indien van toepassing dragen we deze zaken over aan de nieuwe bestuursleden.'' Mochten er zich geen nieuwe bestuursleden melden, dan kan dat gevolgen hebben voor het voortbestaan van de Dorpsraad Leimuiden.