Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

25 juli 2019

Raadslid kiest voor B&B


Nieuwkoop – Gemeenteraadslid Marco Slinger (SBN) neemt donderdag 11 juli afscheid van de politiek. Een dag later vertrekt hij naar Duitsland om daar een Bed & Breakfast te openen. Hiermee wil Slinger samen met zijn vriendin hun droomwens tot realiteit maken.


Slinger kwam in november 2016 in de Nieuwkoopse gemeenteraad, als opvolger van toenmalig fractievoorzitter Janine Wahl. Dat hij nog geen drie jaar later de politiek al weer vaarwel zegt, kwam voor de buitenwacht dan ook als volslagen verrassing. Slinger: ,,We waren al een paar jaar aan het kijken, of we ergens in Duitsland een eigen restaurant en Bed & Breakfast konden beginnen. Na de eerste gesprekken en bezoeken lag het eigenlijk niet meer in de planning. Mijn vriendin en ik dachten, dat het financieel niet haalbaar zou zijn. Maar een jaar geleden kregen we het B&B ‘Burgklause’ aangeboden. En met de huidige huizenprijzen in Nederland was het voor ons mogelijk om dit te kopen.’’

Slinger verhuist dus naar het plaatsje Schönhecke, dat in de Eiffel ligt. Op 11 juli neemt hij afscheid van de Nieuwkoopse raad. ,,De dag er na vertrek ik naar Duitsland en gaan we aan de slag met het verbouwen.’’ De aankomende Duits B&B-baas zegt over zijn raadslidmaatschap: ,,Het is heel jammer, dat het ophoudt. Ik heb er echt over moeten nadenken. Maar over twee jaar zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen en dan moet je maar zien of je weer gekozen wordt. Ik heb een nieuwe vriendin, voor wie dit ook een droom is. Een raadslidmaatschap biedt geen enkele toekomst, maar dit is mijn kans om mijn droom te gaan leven. Ik kies nu voor mezelf.’’