Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

01 juni 2007

Acteurs tussen de koeien

Opnamen voor tv-serie op Voorhoutse boerderij

VOORHOUT - Het was donderdag 31 mei een drukte van belang aan de Rijnsburgerweg. Vrachtwagens, bussen en auto’s langs de kant, cameramensen en acteurs lopend over de weg en op het erf van Henk Oostdam. De 62-jarige agrariër had ermee ingestemd om zijn boerderij als opnamelocatie te gebruiken voor een serie die dit najaar op televisie komt.

door Joep Derksen

Terwijl een aantal van de acteurs nog bezig is met de make-up heeft Oostdam de koeien al gemolken en het weiland ingestuurd. In zijn keurige overall en op schone klompen kijkt hij met enige verbazing van alle gedoe om hem heen. “Wat een poeha en drukte! Ze maken hier opnames voor “Villa Neuzenrode, een tiendelige serie waarin cliniclowns ervoor zorgen dat zieke kinderen met een reiskoffer hun droomreis kunnen maken. Ik werd benaderd om deze boerderij als locatie te gebruiken. Ik heb gezegd dat ik het prima vond als ze mijn boerderij gebruiken, het is ook nog eens het enigste kleine boerenbedrijf in heel Voorhout. Dit doe ik overigens niet voor elk programma; boer zoekt vrouw hoeft hier niet te komen!”

De acteur die de boer speelt in de serie is Rob Bartels. Hij stelt zich voor aan Oostdam en vraagt de agrariër: “Kunt u me even leren hoe ik een koe moet melken?” Oostdam staart hem even ongelovig aan en antwoordt: “Gewoon je vingers gebruiken!”

Authentiek

Ward Latiers is uitvoerend producent van de serie “Villa Neuzenrode” en hij legt uit wat de bedoeling is: “In deze tiendelige serie is het onderwerp dat een ziek kind de magische reiskoffer vastpakt en vervolgens de reis van zijn of haar leven maakt. Zo bezoeken ze hun favoriete locaties zoals vliegtuigen, boten, reddingsbrigades, een boerderij en dan beleven ze allerlei avonturen.” Over de reden waarom deze Voorhoutse boerderij is uitgekozen als locatie, zegt Latiers: “Dit is een heel leuke en vrij authentiek boerderij die je bijna niet meer tegenkomt.”

Ondertussen arriveren ook de laatste acteurs en kinderacteurs zodat de opnames kunnen beginnen. Desiree van de Wiel speelt ‘Pop’, Dzifa Kusenuh (12) is het karakter Anouk (“Dit is mijn eerste rol en het is super leuk!), Eva van Heijningen speelt Chimera en Vincent Vianen is de boef Roy. Ook is een landelijke beroemdheid te zien: Janieck van de Polder. Hij speelde Pluk in ‘Pluk van de Petteflet’ en is in deze serie te zien als ‘Flynn’.

De aflevering waarin de boerderij van Henk Oostdam te zien is, komt op zaterdag 6 oktober op televisie, om 07:00 uur ’s ochtends op Zappelin.