Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

24 juni 2007

Buurtcoördinator op wensenlijst huurders

LISSE – Zelden kreeg een inspreker in de commissie Maatschappij en Financiën zoveel steun van de politici als Yvonne Baas van de Huurdersbelangenvereniging. Met haar pleidooi voor samenwerking tussen huurdersorganisaties, woningcorporaties en uitvoerend ambtenaren vond ze raadsbrede steun. ‘Ons netwerk bestaat uit 10 bewonerscommissies. We willen een buurtcoördinator met voldoende mandaat om mee te kunnen samenwerken.’

Fractievoorzitter Hans Bet (PvdA) zei enthousiast: ‘U komt als geroepen! Er was onduidelijkheid of zo’n coördinator nodig was, maar u bent een vrouw van de praktijk en het is hopelijk de andere raadsleden nu ook duidelijk.’ Commissielid Marianne Entrop (VVD) was overtuigd van de noodzaak van een aanspreekpunt binnen de gemeente, maar was ‘nog niet overtuigd om hier een extra persoon voor aan te nemen’.

Wethouder Jan Kippers (CDA) was zeer positief: ‘Yvonne heeft een belangrijk punt gemaakt. Ik wil nog het volgende hierover zeggen: In een vorige vergadering van de commissie Maatschappij en Financiën heb ik de opmerking gemaakt dat buurtcomités uit de jaren zeventig zijn. Terecht heb ik daar kritiek op gehad en die uitspraak wil ik rechtzetten. Ik ben blij dat er zoveel enthousiaste huurdersverenigingen zijn en ik wil graag met u samenwerken. Yvonne, als jij de behandeling verder op je wilt nemen, dan graag!’