Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

02 november 2007

Schrik door vertraging project Raadhuisplein

LISSE – ‘De vorige keer vroeg ik of de ontwikkelingen rond het Raadhuisplein /CNB op schema liep en dat werd bevestigd. Even na die R&I vergadering bleek dat het bidbook niet in november, maar pas in februari 2008 klaar is. Wethouder Guus Mesman (PvdA) werd aan de tand gevoeld door commissielid Jos Assendelft tijdens de vergadering Ruimte en Infrastructuur van donderdag 11 oktober. Hij kreeg hierbij steun van fractievoorzitter Benno Kooij (CDA), fractievoorzitter Cees Verburg (D66) en commissielid Paula van Elburg (PvdA): ‘Ik vind het ook heel spijtig’.

Assendelft: ‘Ik ben daarvan geschrokken, ook omdat die informatie vier weken geleden niet beschikbaar is, want we praten wel over 17.000 euro renteverlies per maand. Mesman antwoordde: ‘Dat deze informatie niet vorige maand bekend was, trek ik mij aan. Ik zei dat die signalen mij nog niet hadden bereikt en dat klopte. Je schrikt van februari, maar het houdt in dat het bidbook zelf al half januari klaar is.’

De wethouder vervolgt: ‘Op dit moment zijn we bezig met claims van Voorhof en Horsman: dat zijn kwesties van onderhandeling. Daar moet je uit zien te komen en dat kan snel of traag gaan. Hier wordt aan gewerkt: vanmorgen heb ik met de Voorhof om de tafel gezeten en datzelfde is ook met Horsman gebeurd. Ik heb het geruststellende gevoel dat wij er uit komen, maar het is wel een kwestie van onderhandelen.’