Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

25 april 2008

Albert Heijn wordt doorbraakwinkel

‘Ruimere keuze en nog meer klantgericht’

NOORDWIJK – De Albert Heijn-vestiging staat aan de vooravond van een ingrijpende wijziging die gunstig uitpakt voor de consument. Niet alleen groeit het winkeloppervlak van 720 m2 naar 1.100 m2, ook wordt het productenpakket uitgebreid. De vernieuwde Albert Heijn gaat vanaf de laatste week van juni door het leven als ‘Doorbraakwinkel’; een nieuw concept dat al succesvol is getest in Oegstgeest, Breukelen, Heemskerk en Voorhout.

Anita Gorter (30), supermarktmanager, en Marvin Erades (24), assistent supermarkt manager, vormen het management team dat deze Albert Heijn tot het regionale pareltje van de supermarkten moet maken. Dat gaat zonder twijfel lukken en aan hun ervaring zal het niet liggen: Gorter heeft bijvoorbeeld al twee doorbraakwinkels opgezet en Erades is onder meer medeverantwoordelijk geweest voor de vestiging van Albert Heijn in Noordwijkerhout.

De beiden staan klaar voor de start, zo legt Gorter uit: ‘Een doorbraakwinkel is een nieuwe wijkwinkel van Albert Heijn en het bijzondere aan dit concept is, dat er veel meer keuze is en dat we heel erg klant- en servicegericht zijn. Zo zijn er veel meer verse en luxe producten, maar komen er ook proeverijen in de winkel en is er een zogeheten demonstratiemeubel: onze eigen medewerkers prepareren iedere vrijdag lekkere hapjes voor het winkelend publiek.’ Natuurlijk blijft Albert Heijn op de kleintjes letten, zo laat Gorter weten. ‘Onze slogan is: “Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar voor iedereen”.’

De tijd dat je als consument in een supermarkt lang moet zoeken om iemand te vinden die je vraag kan beantwoorden, is volledig achter de rug, zo informeert Erades: ‘Iedereen wordt bij binnenkomst door de gastheer of gastvrouw begroet en zowel wij als management als het andere personeel zijn veel op de vloer aanwezig. We vragen ook aan de klanten wat ze van de winkel vinden en dit intensievere contact zorgt ervoor dat we het assortiment nog beter op de wensen van de mensen kunnen aansluiten.’

Over het nieuwe assortiment: ‘We hebben verschillende unieke productseries, zoals ‘Feestje’. Dat is heerlijk gebak met daarbij alles wat je nodig hebt om een feest te bouwen, zoals slingers en minimarsjes. Ook hebben we de Grill op de Deli: ons personeel grilled zelf af, waarna het eten thuis opgewarmd kan worden. En wat dacht je van ‘Kies & Kook’ en ‘Kies & Wok’? Een complete maaltijd voor vier of twee personen met vlees, groente, aardappelen, rijst, pasta en saus naar keuze voor 7 tot 8 euro.’

De beiden besluiten: ‘En aankomende vrijdag en zaterdag is onze appeltaart in de aanbieding: van 3,99 euro voor 2,99 euro. Ook is er dan een koffiestand waar heerlijke koffie genuttigd kan worden.

Albert Heijn, Bonnekeplein 2, 2201 XA Noordwijk.