Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

25 april 2008

‘Wethouder Mesman moet buigen of barsten’

LISSE – Fractievoorzitter Cees Verburg beluisterde de uitdaging die wethouder Guus Mesman (PvdA) richting zijn fractiegenoot Ed Takken voorwierp en hij zat te popelen op zijn stoel. ‘Neem die uitdaging aan, Ed!’, riep Verburg. Na afloop van de vergadering gaf de D66-voorman zijn mening.

‘Kennelijk zijn ze bij de PvdA vergeten dat juist deze partij de vorige raadsperiode herhaaldelijk heeft aangedrongen op intensief vooroverleg en tijdige betrokkenheid van betrokken bewoners. Paula van Elburg (PvdA) had tijdens dit debat slechts een doel: de eigen wethouder uit de wind houden. Daarnaast neem ik de uitdaging van Guus Mesman aan om aan te tonen dat betrokken bewoners terecht teleurgesteld zijn. De gedane toezeggingen/verwachtingen aangaande het zogeheten tijdig en intensief betrekken van betrokken bewoners worden door hen totaal anders beleefd en ervaren dan Mesman ons wil laten geloven. De bewoners waren heel duidelijk: Mesman stelt de zaken anders voor dan zij hebben ervaren.’

Verburg vervolgt: ‘Ik ben van plan om voor komende raad een interpellatiedebat aan te vragen over deze voor de betrokkenen vervelende en delicate kwestie. De bewoners hebben mij op grond van feiten/stukken weten te overtuigen dat de zaken grotendeels anders liggen dan het college (Mesman) de raad wil laten geloven. Mocht deze wethouder daarna geen toezegging doen om alsnog met betrokken bewoners in overleg te treden dan dien ik een motie in om de raad hem hiertoe te dwingen. Wel ga ik eerst nog bij Mesman langs teneinde te bezien in hoeverre ik hem hier wellicht voor de raadsvergadering van zou kunnen overtuigen. Maar anders wordt het bestuurlijk buigen of barsten!