Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 mei 2008

Geen wegversmalling in Van Speykstraat

LISSE – ‘In hoeverre is de politie bereid intensievere verkeerscontroles te houden in de Van Speykstraat?’ De actie van de omwonenden leidde tot vragen tijdens de vergadering van de commissie Ruimte & Infrastructuur van donderdag 15 mei.

Burgemeester Corrie Langelaar antwoordde: ‘Dat lijkt me geen enkel probleem. Vrijdag 16 mei stuur ik een mail aan de politie en vraag hen om extra toezicht, controle en verbaliserend optreden. Het is echter wel de vraag of ze dit op zeer korte termijn kunnen doen.’

Commissielid Jos Assendelft (Nieuw Lisse) had zijn twijfels: ‘Ik denk dat de politie niet heel veel capaciteit zal hebben om die controles te doen. Is het niet veel beter om een fysieke maatregel te treffen? Helemaal afsluiten gaat wel erg ver, maar installeer toch een wegversmalling door bijvoorbeeld een bloembak neer te zetten.’ Wethouder Guus Mesman repliceerde: ‘Dat is heel moeilijk. Als je in de Van Speykstraat rijdt en er is tegemoetkomend verkeer, dan moet je stapvoets rijden. Het is eigenlijk nauwelijks mogelijk dat daar te hard wordt gereden. Het is nu een weg waarin je niet te hard kan rijden, maar ik neem de geluiden van de omwonenden wel serieus.’