Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 mei 2008

Plannen ontsluitingsweg Meer en Duin op losse schroeven

LISSE – Er komt wellicht geen tweede algemene ontsluitingsweg op het bedrijventerrein Meer en Duin. Dit bleek tijdens de vergadering van de commissie Ruimte & Infrastructuur van donderdag 15 mei.

Wethouder Bas Brekelmans (VVD) informeerde de commissieleden: ‘Van de BCL is mij gebleken dat er een flinke schare ondernemers is die helemaal niet op een tweede ontsluiting zit te wachten, in verband met de grotere onveiligheid. Er zou volstaan kunnen worden met een nooduitgang voor de nooddiensten, zeker als de rotonde wordt aangelegd. Ik wil in de verdere uitwerking nagaan of de extra ontsluiting nou een wens is of niet. Ik ga niet naar Hillegom om om hun medewerking vragen als daar eigenlijk in meerderheid geen behoefte aan is.’

Commissielid Johan Vermeij (VVD) wilde kwijt: ‘Ik vraag extra aandacht voor het fietspad bij Meer en Duin en dan met name voor de fietsers die de Heereweg over moeten steken om Meer en Duin in te rijden. Dat kon nog wel eens een verkeersonveilige situatie worden en met een rotonde maak je het niet zomaar een stuk veiliger.’