Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

13 september 2008

103 jaar helder van geest

Cornelia Faas-Reijerkerk geniet van familie

LISSE – Niet iedereen bereikt de gezegende leeftijd van 103 jaar, maar mevrouw Cornelia Faas – Reijerkerk laat zien dat jeugdig élan ook op hoge leeftijd nog kan blijven voortbestaan. Maandag 8 september vierde zij het feit dat ze in 1905 haar eerste kreetjes slaakte.

“Het was een drukke, maar geweldige dag”, zo vertelt mevrouw Faas. ‘’s ochtends kregen we koffie en gebak in de recreatiezaal van het Rustoord en bovendien kwam burgemeester Corrie Langelaar langs.’ Hoe staat de 103-jarige tegenover het leven? ‘Ik ben nog heel helder van geest en dat is prettig. Voor mezelf zie ik het wel goed in, maar qua leeftijd zie ik dat ik niet meer alles kan. Als het zo zou zijn dat mijn tijd gekomen is, zou ik er vrede mee hebben.’

Wat verwacht mevrouw Faas van de toekomst? ‘Ik denk dat alles blijft zoals het is: mijn vier kinderen komen trouw en daar ben ik heel blij mee. Om gezond te blijven, beweeg ik veel. Ik verzorg mijn bloemetjes en planten en houd mijn huishouden netjes.’ Maandagavond ging mevrouw Faas met maar liefst 40 mensen eten in De Voorhof en ze had het daar ontzettend naar de zin. Bij terugkomst liet ze het personeel van Rustoord weten: ‘Het eten was best!’