LISSE – ‘Het gaat langzaam beter wat betreft de zorgverlening door TSN. Ook de telefonische bereikbaarheidsproblemen van het vervoergebeuren (ZCN) worden aangepakt. Deze beide partijen zitten er bovenop en doen hun uiterste best klachten te verhelpen.’ Wethouder Adri de Roon (D66) informeerde de seniorenraad maandag 9 maart over dit punt.
De Roon: ‘Wat TSN betreft: in januari waren er overgangsproblemen, maar de ergste problemen zouden nu verholpen moeten zijn. Wat de telefonische bereikbaarheid van de regiotaxi betreft, met hen is Robert ’t Jong, directeur van de ISD, fors in gesprek gegaan. Het resultaat is dat de extreem lange wachttijden er niet meer zijn, al zijn de huidige wachttijden nog te lang.’
Daphne van Essen, ambtenaar ouderenbeleid, informeerde: ‘ZCN heeft ervoor gekozen om een of twee mensen toe te voegen aan het callcenter, waarbij ze zich specifiek inzetten voor de Duin- en Bollenstreek. Dat heeft de wachttijd aantoonbaar naar beneden gehaald. In februari zijn de aantallen telefoontjes en de wachttijden opmerkelijk teruggelopen, vergeleken met januari. Als drukmiddel bestaat er de boeteclausule voor ZCN, maar daarnaast wordt er ook aan gewerkt dat mensen in april tegoedbonnen kunnen ontvangen als compensatie.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home