Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 mei 2009

Nieuwe rage begint in september

Sportplaatjesactie van lokale helden

VOORHOUT – Alle kinderen, ouders en grootouders kunnen zich opmaken voor een rage die haar weerga niet kent: vanaf begin september brengen 22 winkeliers die vallen onder de TOV (Teylingen Ondernemers Vereniging, afdeling Voorhout) sportplaatjes uit. Niet van nationale sporters, maar van de lokale helden van de hockeyclub MHC Voorhout, de voetbalclub Foreholte en de handbalvereniging Foreholte.

Door Joep Derksen

Van iedere vereniging zijn 18 spelers door loting geselecteerd en hun foto werd zaterdag 16 mei genomen. De gezichten van al deze spelers en spelertjes komen op de sportplaatjes te staan die vanaf begin september tot eind oktober bij de Voorhoutse winkeliers verkrijgbaar zijn. Ook het goede doel wordt gesteund: de opbrengsten van de sportplaatjesalbums gaan naar de Dirk Kuyt Foundation. Tegen betaling van 2 euro ontvangen de spaarders zo’n sportplaatjesalbum, waarin de plaatjes van de 54 spelers, de teams en de clubhuizen moeten worden geplakt.

Vlak voorafgaand aan de fotosessie, waar de spelers en hun ouders zich voor meldden, laat Bart Keultjes, lid van de sponsorcommissie van MHC Voorhout, weten: “De TOV organiseert deze actie en wij, de drie sportverenigingen van het dorp, werken hier graag aan mee. De MHCV heeft ervoor gekozen om 18 jeugdspelers onder de 12 jaar in het album op te laten nemen. Hun namen zijn willekeurig getrokken door Wim Klok. Voor deze actie is de jeugd de grootste doelgroep, want het is natuurlijk heel leuk om je vriendjes en vriendinnetjes bij elkaar te sparen.”

Boodschappen

De 11-jarige Femke is een van de aanstaande lokale beroemdheden: “Ik vind het heel leuk dat mijn gezicht op zo’n plaatje komt. Ik ga de plaatjes zeker zelf sparen en probeer niet alleen een album voor mezelf, maar ook voor mijn oma vol te krijgen.” Niels (9) is keeper en hij laat weten: “Ik ben er helemaal klaar voor om een foto te laten maken. Ik heb tegen mijn opa en oma die in Rotterdam wonen al gezegd dat ze voortaan hun boodschappen maar hier in Voorhout moeten halen.”
In totaal worden 560.000 plaatjes en 5.000 sportplaatjesalbums gedrukt. De plaatjes worden gratis verspreid bij de aankoop van producten bij een van de deelnemende winkeliers. De opbrengst van de sportplaatjesalbums, die naar verwachting meer dan 6.000 euro zal zijn, gaat naar de Dirk Kuyt Foundation.