Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 mei 2009

Frans Plevier benoemd tot Ridder

TEYLINGEN – “Voortaan hebt u een paard nodig!” Dat grapte burgemeester Sander Schelberg nadat hij een Koninklijke onderscheiding aanbracht op het colbert van Frans Plevier. Deze 61- jarige Sassenheimer heeft zich bijna dertig jaar internationaal ingezet voor ondermeer de zaadhandel en sierteelt. Voor al zijn activiteiten werd Plevier benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.

Naast zijn werk is Plevier ook al jaren Ouderling voor de voormalige Hervormde Gemeente Sassenheim. Als voorzitter van de Begeleidingscommissie voor de revitalisatie van het Park Rusthoff in Sassenheim zorgde hij er mede voor dat het weer een genot is om in deze groene long te wandelen. Vanwege een vakantie was hij niet aanwezig op “lintjesdag”: 29 april, maar de burgemeester maakte graag tijd voor hem vrij.
Nadat de onderscheiding bij Plevier was opgespeld, reageerde hij: “Ik ben zeer verrast, maar het is wel een bevestiging van de erkenning en waardering die je voor je inzet krijgt. Maar wees gerust: met dit lintje voel ik me zeker niet hoger dan anderen, hoor.” Hij maakte van de gelegenheid gebruik om een hartenwens uit te spreken: “Persoonlijke aandacht voor anderen is heel belangrijk. Wij laten onze medemensen in de steek: het is nu al zo ver dat mensen je aan kijken of je gek bent als je hen op straat groet. Ik hoop dat mensen zich meer om anderen gaan bekommeren.”