Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

05 januari 2010

‘Het wordt een zware tijd’

NOORDWIJK – ‘We hopen dat de mensen dit jaar meer om elkaar geven en op elkaar letten.’ Eva en Trui zijn vrijwilligers van Second Time Fun, een winkel voor tweedehands dameskleding, curiosa en sieraden. Laten we veel aardiger tegenover elkaar zijn en liefde en warmte aan elkaar geven.’

Eva: ‘We moeten meer naar elkaar omkijken en de omaatjes over straat helpen. Dat geldt ook voor de overheid, want in de gezondheidszorg wordt alles duurder en de dienstverlening wordt minder. Mensen moeten tegenwoordig urenlang telefoontjes plegen om de zorg te krijgen die ze nodig hebben. Ik heb het gevoel dat er dit jaar veel meer assertiviteit komt tegen de regering. We kunnen er echter wel wat van zeggen, maar er wordt toch niets mee gedaan. Ik ga in ieder geval meer mensen helpen. Ik heb een auto en breng bijvoorbeeld mensen naar het ziekenhuis als ze zelf geen vervoer hebben.’

Trui: ‘Mijn verwachtingen? Ik ben meer een mens van nu, heb geen verwachtingen en leef per dag. Ik maak van elke dag het beste. Maar het wordt er in dit land niet veel beter op; alle mensen behalve de rijken krijgen een enorme nasleep van de crisis. Het wordt voor een hoop mensen een zware tijd.’
Ze vervolgt: ‘Ik heb veel last van dat gevecht in Afghanistan, dat ze elkaar daar afmaken. Is de wereld nu beter dan tien jaar geleden? Daar ben ik niet van overtuigd, maar wel is zeker dat we het leven niet cadeau krijgen. De wereld is nu harder dan in mijn jeugd; de mensen zijn heel erg met zichzelf en allerlei apparaatjes bezig.’