Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

05 januari 2010

‘Vandaag zet ik de eerste stap’

NOORDWIJK – ‘Mijn enige wens voor het komende jaar is dat wij gezond blijven.’ Deze oprechte verzuchting liet de Duitse toeriste Michaela Ermeling weten op de vraag wat haar hoop en verwachtingen waren voor 2010.

Bij de Carmhoeve werd het paard dat ze zou gaan berijden gezadeld en ze maakte zich op voor een heerlijke rit over het strand. ‘Ik begin vandaag met een van mijn voornemens en dat is dat ik weer met het paardrijden begin. Vandaag doe ik de eerste stap, nadat ik sinds mijn tienerjaren nooit meer op een paard gezeten heb.’
Wat zijn uw goede voornemens? ‘Dat ik op tijd overal ben en dat ik tijdig de dingen die ik doe afrond. Ook wil ik meer sporten.’ Wat is uw grootste angst voor het komende jaar? Terwijl Ermeling het sneeuw van haar rijlaarzen stampt antwoordt ze: ‘De opwarming van de aarde.’