Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

02 februari 2010

Indoorspeelterrein in Teylingen

Noordwijkerhout grijpt naast de hoofdprijs

TEYLINGEN – Met een goed idee moet een ondernemer niet bij Noordwijkerhout zijn. Ongetwijfeld zal deze gedachte door het hoofd van de heer E. Braggaar zijn gegaan, nadat zijn plannen voor de realisatie van een indoorspeelterrein op een Noordwijkerhouts industrieterrein tot twee keer toe werden afgewezen. Hij nam zijn lot vervolgens in eigen handen, benaderde de gemeente Teylingen en is nu hard op weg om op het bedrijventerrein Nijverheidsweg aan de rand van Sassenheim en Voorhout zijn droom waar te maken.

Door Joep Derksen

Negen maanden is Braggaar al bezig om een locatie te vinden voor het overdekte kinderspeelterrein, een amusementsgebeurtenis die tot nog toe onbekend is in de Duin- en Bollenstreek. Wanneer ouders uit deze regio hun kinderen onder de tien jaar op een overdekt terrein willen laten spelen, zijn ze tot nu toe aangewezen op locaties als de Bubble Jungle in Leiderdorp of Chimpiechamp in Aalsmeer. Braggaar ging dus op zoek naar een geschikt pand waar hij zijn idee kon realiseren en hij dacht dit gevonden te hebben op een industrieterrein in Noordwijkerhout.

De praktijk was echter weerbarstiger dan de theorie, want tot twee keer toe weigerde de gemeente aan Braggaar toestemming om zijn droom te realiseren. “Een indoorspeelterrein past niet in het bestemmingsplan van het industrieterrein”, zo luidde de officiële versie. Braggaar: “Toen ik voor de tweede keer hoorde dat het een no-go was in Noordwijkerhout, ben ik naar de gemeente Teylingen gestapt en gaf de bestuurders vijf locaties waar het indoorspeelterrein gerealiseerd kon worden. Zij zijn heel enthousiast over het pand dat ik ga bouwen. Al moeten de vergunningen nog afgerond worden: tot die tijd wil ik niets naar buiten brengen over mijn plannen. Natuurlijk kijken we naar de concurrenten, maar ik weet zeker dat we het nog beter en anders kunnen.”

Wethouder Morssink van Noordwijkerhout heeft onlangs laten weten zelf toch voorstander te zijn van het mogelijk maken van een indoorspeelterrein in een pand aan de Pletterij. De meerderheid van het college bleef echter tegenstander. Braggaar was verrast dit te horen, maar laat weten dat Noordwijkerhout haar kans heeft gehad. “Het verbaast me dat ik nu welkom ben. Als ze eerder gewoon ‘Ja’ gezegd hadden, was ik naar Noordwijkerhout gegaan. Nu heb ik mijn woord gegeven aan de gemeente Teylingen en heb ik een afspraak staan met de bouwer.”