Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

13 april 2010

Opgeven is geen optie

SASSENHEIM – De twee vrienden Rob van Paridon en Remko Vink gaan samen de strijd aan tegen kanker. Op donderdag drie juni beklimmen ze met hun mountainbike de Alpe d’Huez maar liefst zes keer. Ze doen dit in het kader van het jaarlijks terugkerende evenement “Alpe d’HuZes”. Samen hopen ze voor KWF maar liefst 10.000 euro binnen te halen. “Mijn moeder werd vier jaar geleden gediagnosticeerd met kanker: zij is een van de redenen waarom ik dit doe.”

Door Joep Derksen

Remko en Rob leerden elkaar door hun vrouwen kennen, die samen op de pufclub zaten. “Onze vrouwen werden vriendinnen en wij zijn maatjes geworden”, vertelt Rob. “Ik hoorde voor het eerst van de Alpe d’HuZes van mijn zwager, die in 2009 meedeed. Omdat ik een druk jaar had, heb ik toen niet meegedaan, maar ik heb samen met Remko besloten dit jaar deel te nemen. Vorig jaar zijn we na de zomer begonnen met trainen op onze mountainbikes; zowel duurtraining als op en neer in de duinen.”

Remko: “Ik was gelijk getriggerd om mee te doen. Mijn moeder had vier jaar geleden borstkanker en zij is een van de redenen waarom ik dit doe. Ik sport ook graag en wilde de sport graag combineren met het inzamelen van geld voor de KWF. Op 3 juni gaan we ervoor, maar wat we absoluut nog nodig hebben is meer sponsoring. Op de site
www.opgevenisgeenoptie.nl kunnen de deelnemers gesponsord worden via Ideal-betaling. Dit kan een contant bedrag zijn voorafgaand aan de dag, of een bedrag per klim.” Want uiteindelijk gaat het om het resultaat, dat naar de bestrijding van kanker gaat. Immers, voor mensen die aan kanker lijden is opgeven ook geen optie.