Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 september 2010

Kritische kanttekeningen bij uitbreiding parkeerplaatsen

LISSE – De uitbreiding van het aantal parkeergelegenheden in de woonwijk De Blinkerd kreeg lof van de omwonenden, maar ook kritiek. Zes insprekers uitten zich tijdens de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur op donderdag 9 september. Verschillende politieke partijen wezen wethouder Ad van Zelst (Nieuw Lisse) op mogelijke knelpunten in de ontwerptekeningen voor de realisatie van enkele van de honderd nieuwe parkeerplaatsen. De wethouder deed echter geen toezegging alsnog aanpassingen door te voeren.

Bewoners Schenk, Van der Hoorn en Van Steyn spraken in om de politici ervan te overtuigen dat het aanbrengen van parkeerplekken voor de Mendeldreef 321 en 327 geen goed idee is. ‘Die twee parkeerplaatsen staan strak voor onze huizen gepland en zo wordt het parkeren voor mijn deur en keukenraam gelegaliseerd. Nu wordt gedoogd dat ik mijn auto voor mijn huis kan neerzetten, maar straks mogen ook bestelbusjes voor mijn woning geplaatst worden’, beklaagde Schenk zich.

Zijn buren deden suggesties voor alternatieve parkeerplekken: ‘Creëer vier tot negen insteekhaventjes op de nabijgelegen groenstrook in het Van der Vlugtpark. Hiervoor kunnen een paar dunne boompjes worden gekapt worden. Waarom zorgt u niet voor meer parkeermogelijkheden bij Polderman?’
Fractievoorzitter Cees Ruigrok (Nieuw Lisse) zag de problematiek van de bewoners op de nummers 321 en 327 in. ‘Bij Polderman kunnen de parkeerplaatsen diagonaal gemaakt worden: daarmee kunnen vier extra parkeerplaatsen gerealiseerd worden.’ Van Zelst was echter niet laaiend enthousiast: ‘De opmerkingen zullen we in overweging nemen. Zonder al te veel verwachtingen te wekken, kan ik zeggen dat we afwegingen tussen grijs (parkeerplaatsen) en groen hebben gemaakt. Iedere inspreker krijgt nog een officiële reactie van het college.’ Commissielid Jaap Schuijt (CDA) waarschuwde de wethouder: ‘Groen is ook de kleur van zich ergeren!’ Van Zelst reageerde direct: ‘Meneer Schuijt, wat is de kleur van uw partij? Precies: groen.’