Spandoeken herleven als reclame-uiting
Wethouder Ad van Zelst (Nieuw Lisse) vond de huidige situatie prima: ‘We hebben ervoor gekozen om deze permanente borden te plaatsen om de openbare buitenruimte mooier te maken. Op deze manier krijgen we geen kartonnen sandwichborden, waarvan de posters na één regenbuitje op straat liggen. Er geldt nu een commercieel en maatschappelijk tarief. Dat tarief ligt wat hoger, maar men staat vrij om van die borden gebruik te maken. Van de veertig plaatsen zijn er twintig beschikbaar voor maatschappelijke instellingen die van het lagere tarief gebruik kunnen maken. Tenminste, voor zover commerciële bedrijven die borden niet hebben geboekt.’
De wethouder vervolgde: ‘We onderkennen de noodzaak om een maatschappelijk tarief te moeten hanteren voor Van Puffelen voor niet commerciële instellingen. Het geld van 5.000 euro stellen we beschikbaar voor de citymanager om dat geld in te zetten voor cultureel maatschappelijke instellingen en sportinstellingen.’ Voor alle verenigingen en instellingen die wel reclame willen maken voor hun activiteiten, maar die niet de kosten willen dragen voor de reclameborden, besloot fractievoorzitter Cees Ruigrok (Nieuw Lisse) met een tip: ‘Als gemeente gaan we de toestemming voor het plaatsen van spandoeken afschaffen: misschien biedt dat een mogelijkheid.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home