Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

02 juni 2011

‘We laten ons niet piepelen’

LISSE – ‘De vrijwilligers van de seniorenbus willen geen loopjongens worden van de Stichting Paraplu.’ Deze hartstochtelijke uitspraak kwam van Johan van Zoest, lid van de seniorenraad tijdens hun vergadering op maandag 16 mei.

Van Zoest stelde: ‘Laat mensen hun eigen beleid voeren en zelf verder gaan met hun activiteiten.’ Enkele vrijwilligers van de Seniorenbus hebben een overleg gehad met het bestuur van de Stichting Paraplu en het gevoel heersde achteraf dat ze werden ‘gepiepeld’ Van Zoest: ‘We hebben de Paraplu nodig voor rechtsbijstand en verzekeringskwesties.’ Het lid van de Seniorenraad ergerde zich vooral aan de opmerking van het Paraplubestuur dat de Seniorenbus zich niet buiten de grenzen van Lisse moeten bewegen. ‘Paraplu moet niet gaan bepalen hoe wij de Seniorenbus gaan exploiteren. Als het zo moet, heb ik mijn broek ervan vol: ik wil niet in mijn mandje teruggejaagd worden, maar goed samenwerken.’