Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 oktober 2012

Rotondes gaan commercieel

LISSE – De met gras begroeide rotondes bij Hotel de Nachtegaal en aan de 2de Poellaan baart commissielid Hans Beelen (VVD) grote zorgen. Tijdens de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur stelde hij: ‘Ik ben als bollenkweker druk bezig met bloemen planten. Maar er staat nog steeds gras op die rotondes. Mijn vader zei altijd dat je moet zorgen dat je de bollen geplant hebt voordat Sinterklaas in het land is.’

Wethouder Ad van Zelst (Nieuw Lisse) liet weten dat de gemeente maar een beperkt budget heeft om bloembollen te planten. Al doet soms de provincie Zuid-Holland een duit in het zakje. ‘We hebben van de raad een beperkt budget van 10.000 euro gekregen en van dat geld gaan we het komende jaar de Oranjelaan en Keukenhofroute beplanten. Voor de rotondes willen we een sponsortraject op gang brengen. Ik verwacht dat we binnenkort in de raad een voorstel hebben om de exploitaties van de rotondes over te laten aan de commercie.’