Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

20 februari 2013

Politicus BBH richt eigen fractie op


HILLEGOM – Met het vertrek van gemeenteraadslid Han Bovens (BBH) kreeg Frits Roelfsema, als nummer drie op de verkiezingslijst, de kans om een raadszetel in te nemen. Dit deed hij en hij begon met een verrassing.

In zijn maidenspeech stelde Roelfsema, die zes jaar geleden in Hillegom kwam wonen: ‘Dit is voor mij een bijzondere dag omdat ik weer als raadslid aan de slag kan en de belangen van de burgers kan vertegenwoordigen. Ik heb 10 jaar ervaring in de politiek en heb de afgelopen tweeënhalf jaar aan mijn studie gewijd. Ik stond op de lijst van de BBH, maar zij wilden mij niet als hun vertegenwoordiger. Ik zal als de fractie Frits Roelfsema mijn functie gaan uitoefenen.’

Roelfsema was onder meer zeven jaar gemeenteraadslid in Leek en voor de Hillegomse CDA drie jaar lang burgercommissielid. ‘Voor de BBH heb ik meegeschreven aan het verkiezingsprogramma en campagne gevoerd. Uiteindelijk waren er niet genoeg stemmen voor mijn derde plaats.’ Zijn regeerperiode is nu gekomen: ‘Met het vertrek van Bovens is de volgende kandidaat op de lijst aan de beurt. De BBH vond dat ik me te lang niet heb bemoeid met de partij. Ze gunden me geen plek voor de raad en daarom zit ik als zelfstandig fractielid in de raad.’

Praat u nog met de BBH? ‘Er is sinds januari geen contact meer geweest. Het bleek dat de meningen te ver uit elkaar lagen. Toen heb ik ook aangegeven dat ik als zelfstandig fractielid verder ga.’ Zult u alle vergaderingen bezoeken? Ik neem mijn taken serieus en maak een keuze uit zaken waar een partij een mening over moet hebben.’

Bent u een eenjaarsvlieg? ‘Ik ga kijken hoe dit jaar tot de volgende gemeenteraadsverkiezingen verloopt. Ik zal aansluiting zoeken met een andere partij, Maar eerst wil ik goed optreden in een aantal stevige agendapunten voor de komende jaren.’ Over de naam van deze partij wil hij alleen in vertrouwen spreken.