Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft ruim anderhalf miljoen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 21.600, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: joepderksen@live.com. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

20 februari 2013

Zware kritiek op communicatie

HILLEGOM – De gemeente moet meer aandacht besteden aan de directe en zorgvuldige communicatie met ondernemers en inwoners. Met name waar het gaat om de beantwoording van brieven, e-mails en telefoon.’ Deze kritiek uitten de partijen Hillegom Progressief, VVD, CDA, PvdA en Bloeiend Hillegom tijdens de gemeenteraadsvergadering van donderdag 7 februari.

De kritiek was een direct gevolg van de rampzalige uitslag van het ‘mystery guest’ onderzoek van de Kamer van Koophandel. Hillegom scoorde hierin het slechtst van alle Bollengemeenten op het vlak van beantwoording van e-mails en telefoontjes van ondernemers. In een motie riepen deze partijen het college op om deze punten zo snel mogelijk te verbeteren. Gemeenteraadslid De Jong (BBH): ‘Het is schrikken en bijna gênant te lezen dat de telefonische bereikbaarheid van de gemeente nog moet worden verbeterd. Je wordt vriendelijk te  woord gestaan, maar het gaat nogal eens mis als je moet worden doorverbonden. Deze dienstverlening is niet op orde.’