Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

18 oktober 2013

Bingo!

 
LEIMUIDEN – Ruim veertig leden en hun familie van Mavileo waren vrijdag 4 oktober in partycentrum Keijzer om daar deel te nemen aan de bingo-avond van Mavileo. Dit evenement wordt twee keer per jaar opgezet om de kas van de vereniging aan te vullen. De ballen rollen en de nummers worden opgenoemd: ’49, 38, 25, 42, 1’. Bingo!
Twee jonge dames zitten achter een tafel; de een draait aan het bingorad en laat de balletjes continue rollen. De ander leest de nummertjes achter elkaar voor in een flink tempo. De deelnemers doen hun best om geen getal te missen, want er zijn mooie prijzen te winnen, zoals een Senseo koffiezetapparaat, een bakplaat en een winkelwagentje vol met boodschappen (bijeengebracht door de Mavileo-leden).
Hannie van Breen zit vooraan, samen met haar kleinkinderen Merel (8) en Ruben (6). ‘Het is zo gezellig en ik sla het nooit over. De spanning is leuk, maar ik doe het vooral voor de club van mijn kleindochter.’ Haar nazaat Merel geniet ook: ‘Het maakt niet uit of ik wat win, want ik ben nu  samen met oma.’ Haar broertje Ruben (6) heeft echter zijn ogen op een prijs gericht: ‘Ik wil graag die beer winnen!’
Vanavond hebben de mensen er zin in. Een rij mensen loopt naar de tafel waar nieuwe bingokaarten gekocht kunnen worden voor een euro per stuk. De volgende Bingoronde begint en ook uw verslaggever waagt een bingogokje. ‘Ik hoef alleen nog nummer 28!’ Helaas. Het volgende nummer is 56 en de gelukkige Bert haalt de prijs voor mijn neus weg. Maar er is nog kans op de volle kaart. ’83, 86, 3.’ Vette pech; weer win ik niet.
Het bingovirus heeft me te pakken en ik speel mee met de volgende ronde; nu met twee kaarten tegelijk. ‘Nog maar één nummer voor de onderste rij!’ Helaas, weer  niets. En de volle kaart dan? ‘Alleen nog nummer 90!’ Het grote moment is daar: ‘nummer 90.’ ‘JAAAH! BINGO!’ Met een voldaan gevoel en een grote vaas rijker stapt de journalist in z’n auto terug naar huis, waar zijn vrouw reageert: ‘Wat moeten we met dat ding?’