Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 70 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

10 november 2014

Klachtmelder krijgt gesprek met wethouder

LISSE – Wie aan de receptie van het gemeentehuis een afspraak wil maken met een van de wethouders, krijgt dit niet voor elkaar. Deze ervaring had een bewoonster van de Wagenstraat, toen ze zich op het gemeentehuis meldde om rioleringsproblemen aan te kaarten. Commissielid Theo van Dijk (CDA) hield donderdag 16 oktober tijdens de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur een pleidooi voor hun problemen.
Van Dijk stelde: ‘In de Wagenstraat wordt de stoep wordt door bomen omhoog gedrukt en de riolering moet worden hersteld. Inwoner wil een afspraak maken. Bij de receptie wordt gesteld, dat dit niet mogelijk is. Daarom stuurde de bewoner een brief. Hoe kunnen inwoners op een niet-digitale manier een klacht melden?’ Wethouder Evert Jan Nieuwenhuis (SGP/ChristenUnie) reageerde: ‘We hebben inderdaad www.verbeterdebuurt.nl. Dat is om meldingen in de openbare ruimte te doen. Dat is in principe een prima systeem. Het is (voor de ambtenaren, JD) heel prettig om een centraal punt te hebben, waar alle meldingen binnen komen. Aan de balie plannen we geen afspraken met wethouders in. Maar inmiddels is de brief geschreven (door de Wagenstraatbewoonster, JD) en een afspraak gemaakt. Ik ga met de briefschrijfster proberen er in goede harmonie uit te komen.’