Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

26 mei 2015

Positief protest met blauwe voeten

JOEP DERKSEN
LISSE – Frustratie over een inbraakgolf in de Zeeheldenwijk heeft geleid tot een positief initiatief: de Blauwe Wandeling. Kunstenares Chantal Brama uit de Houtmanstraat schildert (met biologisch afbreekbare verf) blauwe voetjes door de wijk. Op zaterdag 30 mei kunnen mensen deze voetjes volgen en lopen ze van het ene naar het andere lokale evenement.
Brama laat hierover weten: ‘De Blauwe Wandeling is ontstaan vanuit mijn onvrede over het weinige blauw op straat. Ik ben daarom een positief protest begonnen en met deze blauwe voetstappen komt er toch meer blauw op straat. Ik heb mensen gevraagd of ze willen participeren met een huiskamerconcert, kunstexpositie of dat ze hun huis open willen zetten om koffie te drinken.’
Ze heeft al heel veel positieve reacties gehad. Dat vindt ze niet vreemd: ‘Uit frustratie ontstaat iets positiefs. Als je alleen mauwd helpt het niet. Door dingen samen te doen vergroot je de saamhorigheid’, aldus Brama die sinds 2005 in de Zeeheldenwijk woont. Op de besloten pagina www.facebook.com/groups/blauwewandeling kan binnenkort het overzichtskaartje gedwonload worden.