Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

09 februari 2016

Wethouder blij met nieuwe pachter Alkeburcht

ROELOFARENDSVEEN – Wethouder Henk Hoek is blij met de komst van HS Events als nieuwe pachter voor de Alkeburcht. Dit liet hij donderdag 28 januari weten. Het nieuws over de pachtovername kwam vorige week onverwacht; twee dagen na een raadsvergadering, waarin Hoek nog niets over de nieuwe pachter vertelde. Nu alle contracten zijn getekend, laat Hoek weten: 'We hebben een aantal gesprekken gevoerd met potentiële pachters. Ik had nog even tijd nodig om details door te spreken. Dat is woensdag 27 januari afgerond. Op 1 februari begint HS Events. Zij zoeken contact met de huurders.' De wethouder besluit: 'De huidige pachter stopt op 31 januari. Ik heb drie zeer intensieve gesprekken gevoerd met de oude pachter. Het is me niet gebleken dat hij graag door wilde gaan.'