BOLLENSTREEK –
Woningbouwcorporatie Stek heeft tijdens de financiële crisis gebruik
gemaakt van de situatie om stevig te onderhandelen met haar klanten.
Bijvoorbeeld waar het gaat om de bedrijven die zorgen voor het
onderhoud van de woningen. Stek-directeur Hans Al verstrekte woensdag
14 september meer informatie.
De afgelopen jaren heeft Stek voor 20%
bezuinigd op bedrijfskosten. Al: ,,We hebben de markt mee gehad. Door
de crisis konden we onderhoudscontracten lager geprijsd krijgen. We
hebben ze flink om de nek geknepen.'' Hij lachte: ,,Je moet wel
zakelijke druk zetten, maar ze niet doodknijpen. Door de besparingen
hebben we nu weer ruimte om in andere projecten te investeren.''
Dan gaat het bijvoorbeeld om het
ondersteunen van de huurders. Ook Stek merkt steeds vaker, dat mensen
in psychosociale problemen komen. Tot enkele jaren geleden werden
deze mensen tijdelijk elders opgevangen, maar dat is voorbij. Al:
,,Er komen meer huurders die extra aandacht nodig hebben. We
bezuinigen niet verder meer op de woonconsulenten en hebben twee
nieuwe woonconsulten aangenomen. Zij moeten proberen om de samenhang
en saamhorigheid in de wijken zo goed mogelijk te laten zijn. Het
gaat hier namelijk wel om mensen die bij ons huren en die zelf ook
weer buren hebben.'' Ook werkt Stek steeds vaker samen met
organisaties als GGZ en oudereninstellingen.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home