STREEK
> Vervoerdersorganisatie Arriva had graag een extra
tariefsverhoging van 0,7 eurocent per kilometer doorgevoerd. Maar de
overheden uit het concessiegebied Zuid-Holland Noord hebben hier een
stokje voor gestoken. Dit blijkt uit een brief die de Provincie
Zuid-Holland aan Arriva heeft gestuurd.
De
kritiek op de tariefsverhogingsplannen van Arriva is niet misselijk.
,,Deze extra verhoging past niet binnen ons tarievenkader, waarin
expliciet is bepaald, dat de gemiddelde reiziger er niet financieel
op achteruit mag gaan. Wat bij invoering van uw voorstel wel het
geval zou zijn. Overigens vinden wij uw motivering überhaupt
ontoereikend om de tarieven extra te mogen verhogen.'' Ook het
reizigersoverleg heeft negatief geadviseerd op het voorstel van
Arriva om de tarieven extra te verhogen.
Maaike
Visser, Afdeling Corporate Communicatie van
Arriva, is gevraagd om een reactie. Wat
was de reden om zo'n extra tariefsverhoging door te voeren? ,,Elk
jaar worden er tariefwijzigingen doorgevoerd in januari in overleg
met onze opdrachtgever, deze wijzigingen zijn conform de landelijke
index. Wij doen hier altijd een voorstel voor. Vervolgens wordt dit
met elkaar besproken. Hier doen wij verder geen uitspraken over in de
media, dit is onderwerp van de gesprekstafel van de provincie
Zuid-Holland en Arriva.'' Hoe zouden de kosten voor de gebruikers
per rit dan wel per jaar veranderen? ,,Dat verschilt per reiziger
en het aantal gemaakte kilometers.'' Op welke manier worden de
financiële gevolgen van deze afwijzing door Arriva opgevangen? ,,Dit
betreft bedrijfsinformatie en dat delen we niet met de media.''
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home