Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

19 april 2017

Leden Puur Noordwijk hebben stem in fusiediscussie

NOORDWIJK > De kopstukken van Puur Noordwijk houden radiostilte, maar gelukkig zijn er enkele raadsleden die wel reageren op de vraag wat het standpunt is van hun partij op de vraag of Noordwijk moet fuseren met Noordwijkerhout. Voorlopig is van hogerhand door de partij een 'omerta' (zwijgplicht) opgelegd aan de politici, maar toch wordt duidelijk, wat er de komende dagen gaat gebeuren.

Raadslid Carla Versteege informeert: ,,We hebben afgesproken dat we het niet met de buitenwereld gaan hebben over de vraag of Noordwijk met Noordwijkerhout moet fuseren. Ik doe er dus geen uitspraak over; dat vind ik niet netjes tegenover de andere fractieleden. We hebben een dezer dagen nog overleg; de meningen (van de fractieleden, JD) zijn verschillend.''

Op de website van Puur Noordwijk staat nog altijd: ''Geen fusie dus, wel maximaal samenwerken!'' Houdt Versteege zich hieraan? Ze lacht: ,,Ik ken deze zin uit mijn hoofd. Ik zal zonder last en ruggespraak stemmen. Als iets tegen mijn gevoel indruist, stem ik volgens mijn gevoel.

Haar fractiegenoot Cock Jue is druk bezig met boomstammen zagen, op het moment dat hij gebeld wordt. ,,Mijn gedachten zijn niet bij wat we volgende week gaan beslissen. Ik heb er wel een persoonlijke mening over, maar we zijn er met de fractie niet helemaal uit. We beraden ons dit weekend en gaan het paasei uitbroeden.


Het blijkt, dat de leden van Puur Noordwijk een zware stem krijgen over welk standpunt de acht gemeenteraadsleden van de partij gaan innemen tijdens de raadsvergadering van donderdag 20 april. Op dinsdag 18 april vindt er namelijk een speciale algemene ledenvergadering plaats, waarin de leden gevraagd wordt, of ze voor of tegen een fusie met Noordwijkerhout zijn. Raadslid Arjan van den Akker stelt hierover: ,,Ik doe er nu nog geen uitspraken over; het is too early to call. We wachten op de uitslag van de algemene ledenvergadering.'' Is het besluit van de ledenvergadering bepalend voor het standpunt van de Puur Noordwijk-raadsleden? Van den Akker: ,,Als de leden een uitspraak doen over de fusie, dan gaat dat ons zeker helpen in de volgende stap.''