Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

09 augustus 2017

Column

Terug
Na een verfrissende vakantie kom ik terug in Nederland. Ik lees alle kranten terug, omdat ik twee weken praktisch digitaalloos heb geleefd, waarde columnlezer. En ik kom tot een ontluisterende conclusie.
Ik woon in een land, waarbij je niet meer ‘meneer’ of ‘mevrouw’ genoemd mag worden, omdat je dan misschien per ongeluk iemand zou kunnen beledigen, die zich geen heer of dame voelt.
Ik woon in een land, waarin een ‘dame’ met een beperking met 45.000 Facebookvrienden meer aandacht krijgt voor haar asociale levenshouding, dan tienduizenden vrijwilligers, die zich iedere dag belangeloos voor anderen inzetten.
Ik woon in een land, waarin je niet meer trots mag zijn op culturele folklore of oude zeehelden, die hun leven hebben gegeven voor de vrijheid van ons land. Van wie tegenwoordig alleen nog maar gewezen wordt op de slechte dingen die ze gedaan hebben.
Ik woon in een land, waar je als ouder niet meer trots mag zijn op je kind, als hij of zij fantastische cijfers haalt en naar het Gymnasium kan gaan. Onmiddellijk staat iemand op om er op te wijzen, dat er kinderen zijn, die dat ook zouden willen, maar niet kunnen. En dat het een belediging voor die kinderen is, als je je trots uitspreekt over een Citoscore van 550 punten.
Ik woon blijkbaar in een land, waar je alleen trots mag zijn, als je niets kunt doen. En waarbij je je moet schamen, als je een talent hebt.

Ik woon in een land, waar deze mentaliteit moet veranderen. Prijs de mensen, die zich inzetten voor een ander! Beloon de kinderen, die excelleren op welk gebied dan ook! Ondersteun de andersdenkenden en kom voor hen op! Maar laat de rest van de samenleving in haar waarde. En applaudisseer voor diegenen, die hun eigen veiligheid in de waagschaal stellen en hun hoofd boven het maaiveld uitsteken, om bij te dragen aan een betere samenleving!