Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

16 februari 2018

Esmee Visser wint goud!


[LEIMUIDEN] Esmee Visser (22) van ijsclub Nut en Vermaak heeft het ongelooflijke gepresteerd. Zij won vrijdag 16 februari het Olympisch Goud voor de 5.000 meter schaatsen. Ze is de op een na jongste kampioen op de vijf kilometer. Alleen Claudia Pechstein was ooit jonger. Visser direct na de race: ,,Ik wist dat ik goed was en fit was. Maar het moet er wel uitkomen. Dat ik hier win, ik heb er geen woorden voor. Je voelt het wel aankomen. In trainingen reed ik heel goed. Ik ging twijfelen of het wel lukt, maar het is echt geweldig!''

Ze vervolgt: ,,Ik heb het plan uitgevoerd. Ik dacht van tevoren: 6:55 zou misschien goed zijn voor een podiumplek. Maar toen Anouk van der Weijden een megatijd neerzette, moest ik wel een tandje harder.'' Visser heeft nog nooit tegen deze vrouwen gereden. Ze lacht: ,,Het pakte heel goed uit!''