Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

10 juni 2020

Column


Leven

Binnenkort is de dag, dat er een onbelangrijke gebeurtenis plaatsvindt, waarde columnlezer. Onbelangrijk, omdat iedere aardbewoner die blijft ademen, deze leeftijd kan bereiken.

Toch wilde ik de kans niet laten lopen, om vóór die bewuste verjaardagsdatum nog één persoonlijke wens te realiseren. En dat is gelukt; dinsdag 9 juni werd mijn debuutdichtbundel ‘(H)eerlijke gedichten (ISBN: 978-90-828414-9-7) gelanceerd. In dit boek staan honderd gedichten, variërend in lengte van 1 tot 100 woorden. De idee voor dit dichtboek ontstond jaren geleden, toen mijn kinderen thuis kwamen van school met de opdracht om een ‘Elfje’ te maken; een gedicht met precies elf woorden. Als je een mooi gedicht kunt maken van elf woorden, moet dat ook mogelijk zijn met bijvoorbeeld 5, 23 of 89 woorden, bedacht ik toen.

De lancering van je eigen dichtbundel is enorm spannend. Regelmatig treed ik op (of beter gezegd: vóór de coronacrisis trad ik regelmatig op), waarbij ik gedichten voordroeg aan mensen. De reacties zijn dan altijd positief. Een zelfgeschreven gedicht voordragen, daarbij gebruik makend van de juiste intonaties is echter iets heel anders, dan lezers een inkijk te geven in jouw diepste zielenroerselen.

Speciaal voor u als columnlezer, één van de gedichten:

Leven


Grijp met beide handen naar de zon
Strek jouw vingers uit richting de regenboog


Gun iedere nieuwe dag jouw gulste lach
Bemin je beminden, heb je geliefde lief


Kijk terug, omkeren kan niet
En weet; ik heb het gedaan


Op de beste manier die ik kon
Het is niet anders; het is zo goed

(H)eerlijke gedichten is uitgebracht in a ‘limited edition’, dus alleen de mensen die snel het boek ophalen bij de boekhandel kunnen een exemplaar voor slechts 10 euro op de kop tikken. Een prachtig cadeau voor jezelf of voor een ander!