Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

15 juli 2021

Geen burgemeester, maar burgermoeder

De aankomend burgemeester van Kaag en Braassem, Astrid Heijstee, wil er zijn voor álle inwoners. ,,Ik hoop dat mensen ervaren dat ik er voor ze ben en dat ik Kaag en Braassem ga ademen.”

Heijstee (50) was bijna acht jaar wethouder in Weesp. Als voorbeelden van geslaagde projecten aldaar noemt ze de decentralisatie van de jeugdzorg: ,,We hebben een goede sociale infrastructuur opgebouwd en al die jaren geen forse overschrijdingen gehad.’’ 

Maar ook op de invoering van het betaald parkeren in het centrum van Weesp kijkt ze met tevredenheid terug. ,,Dat gebeurde na twintig jaar discussiëren. Het betaald parkeren is niet voor iedereen leuk, maar voor de stad is het goed.’’

Motto

Dat is ook het motto, waar Heijstee voor gaat: ,,Ik wil het beste voor de inwoner; op ieder gebied. Je kan niet iedereen gelukkig maken, maar ik wil dat mensen zich gehoord voelen. Ik wil er zijn voor de inwoners van Kaag en Braassem. Dat mensen zeggen dat ik een prettige burgermoeder ben.’’ 

Ze heeft vrienden in Hoogmade en Woubrugge en heeft af en toe met haar bootje op de Kaag gevaren, waarbij ze tussendoor ging wandelen om met inwoners te praten.

De komende maanden bereidt Heijstee zich voor om op 3 november de burgemeestersketen van Kaag en Braassem omgehangen te krijgen. Dat betekent dat ze samen met haar man Ed op zoek gaat naar een huis. ,,Uiteraard gaan we in Kaag en Braassem wonen. Ik weet nog niet waar, maar het moet een plek zijn waar ons gezin zich fijn voelt.’’