Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

02 februari 2022

Burgemeester betreurt commotie

OEGSTGEEST – Een bezoek van burgemeester Emile Jaensch aan Jenergy heeft tot politieke onrust geleid. Verschillende partijen legden Jaensch vorige week het vuur na aan de schenen.

Na dat bezoek zette Jenergy-eigenaar Jenny Gaidoukevitch enthousiast op Facebook: “Maar de burgemeester kwam ook met heel goed nieuws; de omissie in het bestemmingsplan zoals hij dat formuleerde, wordt hersteld, dus SPORT komt terug in het bestemmingsplan! HOERA!! Wanneer dat gaat gebeuren is nog niet duidelijk. Dus heel goed nieuws, het bestemmingsplan wordt gewijzigd!”

Raadslid Bus (D66) liet weten, dat hij verrast was, dat Jaensch naar Jenergy was gegaan. En of het klopt, dat hij had aangegeven dat het bestemmingsplan aangepast wordt. Ook raadsleden Rosdorff (Hart voor Oegstgeest) en Spaargaren vroegen zich dit af.

Jaensch reageerde hierop: “Bij het bezoek stelden meerdere mensen vragen, ook of de toekomst van de sportschool in geding was. Daarna kwam de vraag of het bestemmingsplan aangepast kon worden. Ik gaf aan dat de raad dat besluit gaat nemen. En als dat niet gebeurt, wordt het meegenomen in de tienjaarlijkse herziening. Ik was verbaasd over het bericht op Facebook van de kant van de onderneemster.”

Terugkijkend lijkt de burgemeester zich af te vragen, of het goed is geweest, dat hij Jenergy bezocht. “Achteraf ben ik niet blij met de commotie die is ontstaan naar aanleiding van mijn bezoek. Dat betreur ik en ik reken dat mijzelf aan.”